Handels Villkor

 

På bambu-eco-golv.se vill vi verkligen göra det enkelt för våra kunder, därför håller vi oss till alla handelsförhållanden .

Vänligen läs  mer om våra villkor  nedan:

Ansökan

Följande villkor gäller för alla avtal som ingåtts mellan köparen och bambu-eco-golv.se

BYG-ECOHOME LLP villkor gäller före köparens möjliga standardvillkor eller allmänna affärsvillkor.

Generell information:

När du har genomfört köpet (har lagt en beställning) får du ett kvitto på ditt köp / din beställning på din e-postadress som är giltig som en kupong / orderbekräftelse.
Kontrollera ditt skräppostfilter / mapp om du inte får det.
Genom att köpa (beställa) varor i vår onlinebutik accepterar du att beställda varor är förbetalda, och vid leverans anses din beställning (inlöst / slutförd).
Om produkten enligt returrätten måste returneras till oss (leverantören) efter mottagandet måste du betala returfrakten själv. Den ursprungliga frakten du har betalat för leverans till dig återbetalas vid avbokning (läs nedan avsnittet ångerrätt).

Alla artiklar som visas på vår webbplats finns vanligtvis på vårt lager eller i vår leverantör / tillverkares lager i Belgium, och slutsålda artiklar visas därför inte. Vi förbehåller oss rätten att göra räkningsfel. Om det händer att varan inte finns i lager kommer att kontakta kunden i fråga om den fortsatta kursen. Om du är osäker, skicka ett mail till oss så svarar vi så snart vi kan.

Betalning

Vi säljer till privata, företag och offentliga institutioner och använder olika betalningsformer inklusive kreditkortbetalningar. Ret til förutsättning av reservationer, speciellt på bestillingsvaror. Vi accepterar betalning via vår onlinebetalningsleverantör Stripe och / eller GooglePay som accepterar betalningar via / med VISA, VISA Electron, MasterCard och andra vanliga internationella kort.
Alla belopp som visas i webbutiken är i svenska kronor (SEK) och är utan moms eftersom företaget BYG-ECOHOME LLP ansvarig för handel i Sverige är registrerat i Storbritannien som inte är ett EU-land.

Stripe och / eller GooglePay ger god säkerhet för elektronisk betalning. Om du inte får varan har du alltid rätt till dina pengar via banken. Efter detta är det bankens uppgift att gå efter företaget som har dragit av beloppet från kundens kort. Stripe och / eller GooglePay, liksom din bank, tillhandahåller denna säkerhet.
Det innebär att du är dubbelt skyddad mot övergrepp och fusk via bambus-produkter.dk. Vi via Stripe och / eller GooglePay använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) -protokoll. Det betyder att din information inte kan läsas.

Om du använder ett betalkort för orderbelopp kommer din ordertransaktion att slutföras för att överföra hela ditt orderbelopp till vår betalningsleverantör online (Stripe och / eller GooglePay), och du kommer inte att kunna förfoga över orderbeloppet under leveranstiden för dina beställda varor.

Genom att slutföra din beställning i vår onlinebutik accepterar du dessa villkor och ditt kort debiteras med ditt orderbelopp för att slutföra din beställningstransaktion.

Om du inte kan betala med Stripe och / eller GooglePay med kreditkort har du som privat- eller företagskund möjlighet att betala med banköverföring efter att vi fått vår faktura för din beställning.
Kom ihåg att ange ditt ordernummer vid banköverföringen eller din e -postadress som du använde när du skapade din beställning.

Leveransvillkor och tider

Vänligen ta hänsyn till att alla varor vi säljer till kunder endast är med leveransvillkor DAP (Delivered at Place) – där endast nettopriset och leveranskostnaderna kommer att inkluderas för det köpta beställningsvärdet.

Kundens belopp dras generellt av samtidigt som den beställda / beställda artikeln måste levereras med undantag för de handelsvillkor som anges nedan i detta avsnitt

Leverans med speditör
Om du vill bli uppringd innan leverans av transportören så notera i kommentarsfältet.
Observera att det noteras som en önskan till speditören, det är ingen garanti då det är upp till den enskilde speditören att göra det.
Detta är en kantstensleverans utan bäring och endast på ett vägtåligt underlag. Om varan får läggas utan kvitto ska det skrivas i det tomma fältet för orderkommentar.
NOTERA! VIKTIGT: Om varan läggs utan kvitto går det inte att klaga på fraktskador etc i efterhand!

LEVERANSTID: Om vi ​​inte har beställt varor i vårt lager för snabb leverans till kunder, kommer vi i det här fallet att leverera varor var som helst i Sveriges fasta bro områden i genomsnitt två gånger i månaden, 15-16 och 29-30 datum efter att vi fått kunders betalning för beställda varor .

Fraktpriser och skick för  gratis frakt

FÖR FÖRSTA BESTÄLLNINGEN OCH FÖR VÅRA FASTA KUNDER, VI ERBJUDER FRI LEVERANS DÄR BESTÄLLNINGSVÄRDET HÄR ATT BESTÄLLER MINST 150 M2 GOLV ELLER 150 M ANDRA BAMBUSPRODUKTER FÖR FRI FRAKT  ELLER  BESTÄLLNINGEN FOR MINST 45.000 SEK.

Vi erbjuder också gratis leverans av tillbehör och underhållsprodukter ENDAST FÖR VÄRDEN AV BESTÄLLNINGEN MINST 25000 SEK FÅ FRI FRAKT.

Alla försändelser skickas så snart som möjligt. Inga varor skickas på konstitutionens dag, nyårsafton och helgdagar.

Beställ  betalningsvillkor 

För alla beställda varor måste vi först få förskottsbetalning från kunder eftersom vårt leverantörsföretag alltid kräver 100% förskottsbetalning för hela beställningen, därför måste vi också göra samma sak för att leverera varor till våra kunder. Om du inte har möjlighet att betala via Paypal och MobilePay på annat sätt med kreditkort, har du som privata eller företagskunder möjlighet att betala med banköverföring efter att du fått vår faktura för din beställning.

Kom ihåg att inkludera ditt ordernummer på överföringen eller din e-postadress som du använde för att skapa din beställning. Vid banköverföring skickas beställda varor endast från vårt leverantörslager när överföringen är synlig på vårt konto.

Reserverad

Vi förbehåller oss rätten att ändra och uppdatera villkoren på denna webbplats. Det är därför viktigt att du håller dig uppdaterad med ändringar.

Tänk på att vi reserverar oss för tryckfel, reserverat för slutprodukter, felaktiga bilder på varan och fel i varans beskrivning, dvs storlek, vikt, generellt varans skick enligt vad som anges av vår leverantör och andra egenskaper hos varan som anges på vår hemsida, inkluderar även reserverade för utsålda varor.

Vi tar skyddet av din personliga information mycket på allvar. All personlig identifieringsinformation som du skickar till oss förblir privat och säker och delas endast med en tredje part om det krävs enligt lag.

Eftersom det är naturliga produkter kan det finnas en färgskillnad i det skickade provet jämfört med det levererade golvet.

Beställningsavtal för beställda varor

Ett bindande avtal om beställda varor mellan köparen och vårt företag ingås endast när vi efter en beställningsbekräftelse accepterar det erbjudande som köparen lämnat, men beställningen är endast giltig vid mottagandet av kundens 100% förskottsbetalning för de beställda varorna. Minst 50 m2 golv eller 50 m andra bambuprodukter måste beställas. När köparen beställer i m2 / m golv eller andra bambuprodukter där föremålet ska levereras i paket, avrundas det så att kvadratmeterantalet motsvarar hela paket, kan alla dessa varor med fördel beställas i paket.
bambu-eco-golv.se ansvarar inte för direkt eller indirekt förlust till följd av att de beställda varorna kommer sent till köparen eller de beställda varorna som lider av brister när förseningen eller bristerna beror på köparens handling eller underlåtenhet eller omständigheter som ligger utanför bambu-eco-golv.se kontroll.

VIKTIGT: Om du beställer enskilda delar av olika modeller / produkter (till exempel 1/2/3 bitar etc. av en enda platta, balk, frontplatta och / eller uteplatsskort och liknande produkter och hela ordervärdet är under 15 000 SEK, då I detta fall, oavsett hur många stycken som har beställts, enligt vår leverantörs villkor.

Du behöver inte betala för paketavgifter om du beställer minst 150 m2 golv- / uteplatsskivor eller 150 m andra bambuprodukter.

Avbokning av beställning

Vi handlar med vissa varor som vi inte har rätt att återvända till vår leverantör när varorna redan har förbetalt till vår leverantör och skickats till kunden.

Därför kunde beställning inte avbrytas när artikeln redan är på väg till kunden. Naturligtvis finns det inga problem med att returnera varor med klagomål till denna leverantör, men varor som redan är förbetalda till vår leverantör och leverantör har beställt leveransen för leverans av varorna till kunden beställningen kunde inte avbeställas av kunden.

Du har ingen returrätt eller avbokning när det gäller B2B- affärshandel . Du kanske har gjort en affär kring det, men som utgångspunkt finns det ingen returpolicy. Du kan bara avbryta transaktionen om det finns en betydande försening.

Produkt information

På webbplatsen / nätbutiken anges produktens väsentliga egenskaper, för ytterligare information eller frågor om befintlig information kan ett e-postmeddelande skickas till oss via info@bambu-eco-golv.se
Vi har gjort det enkelt för dig att få relevant information på andra webbplatser / webbplatser via länkar. Dessa webbplatser kontrollerar inte vårt företag. Vi är därför inte på något sätt ansvariga för innehållet på dessa sidor.

Om varor skadas. Brev för att begära skadade varor ersätts.

Viktigt: Skador eller förluster kan uppstå under hantering, transport eller lossning av gods.

Till exempel är en lastbil involverad i en olycka, vilket resulterar i en total förlust av produkten eller föremålet skadades under transport eller lossning av varor.

Därför, när varor levereras till dig, måste du först kontrollera alla paket noggrant och inte underteckna det leveranscertifikat (CMR-faktura) som du får från föraren.

Om du får ett paket som innehåller en del / delar av skadade varor, är leverantörens leverantör ansvarig för att byta ut dem och täcker fraktkostnader för retur eller byte / utbyte av varor.

Då måste kunden fylla i en ”leveransanmälan” signerad av föraren som bekräftar de skadade (erna) och begär skadade varor att bytas ut.

Detta brev (leveransanmälan), så kallad POD (leveransbevis) måste noggrant beskriva de levererade varorna och skadorna som uppstod under hantering, transport eller lossning av varor, undertecknade av föraren och sedan skickas till oss.

Kom ihåg att inkludera leveranstiden, föraren och hans transportörsinformation, din adress och ordernummer i brevet (leveransanmälan), ta bilder med de skadade varorna etc. och skicka till oss eftersom om du inte kunde skicka oss det ifyllda brevet (med bilder) som är undertecknad av föraren och du (kund) som bekräftar de skadade (erna) så att din begäran / klagomål om skadade varor måste bytas ut kommer inte att accepteras och därmed kommer du att vägras ersätta de skadade varorna.

För att hitta / se ett exempel / mall för brevet (leveransnot) klicka här: 1-leveransanteckning 

Vid mottagande av varor, kontrollera om kvantitet och produkt matchar det beställda och kontrollera om varor har fått transportskador, om tillämpligt, meddela omedelbart föraren. Om du ser att försändelsen har skadats väsentligt när den levererades till dig, måste du vägra kvittot och återställa truckföraren till försändelsen.

integritet

När du köper varor från bambu-eco-golv.se registrerar vi dina personuppgifter i syfte att leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos bambu-eco-golv.se och lagras i fem år, varefter informationen tas bort.
När vi samlar in personuppgifter via vår webplats, ser vi till att det alltid händer när du ger ditt uttryckliga samtycke, så att du får information om exakt vilken information som samlas in och varför.
Direktören och anställda på Byg-Ecohome har tillgång till den information som är registrerad om dig.
Vi lagrar inte krypterad kundinformation.
Vi överför inte krypterad kundinformation.
Information som tillhandahålls till bambu-eco-golv.se överförs inte på något sätt till tredje part och vi registrerar inte någon känslig information.

Som registrerat hos Byg-Ecohome har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insikt i vilken information som registreras om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och i samband med detta riktas du till Byg-Ecohome via e-post info@bambu-eco-golv.se

Garanti och garanti

Vår tillverkare BambooTouch har gett 25 års garanti för de flesta bambusgolv. 

Dvs att bambu-eco-golv.se inte tillhandahåller de beställda varorna oberoende, och köparen får endast de garantier som utfärdats av tillverkaren till köparen.
En 2-års garanti beviljas enligt inköpslagen. Vår rätt till klagomål gäller defekter i material och / eller tillverkning.
Klagomålet gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig användning av produkten / tjänsten.
Men betydande defekta varor kan returneras till vår tillverkare.
När vi har godkänt din retursändning för ditt klagomål kommer din fordran som standard att returneras till betalkortet eller kundens bankkonto som används i samband med. köp.
Du får också ett e-postmeddelande från oss så att du vet att vi har tagit emot och behandlat ditt klagomål och returnerar frakt.
Med godkännande av klagomål täcker bambu-eco-golv.se eturkostnader i rimlig utsträckning.

Avbokning

14 dagars full returpolicy ges för varor som köps i vår  bambu-eco-golv.se webbshop.

Perioden räknas från den dag du mottar beställningen. Du måste själv bära returkostnaderna.
Det returnerade föremålet får inte skrotas, skadas eller användas på ett sådant sätt att det är uppenbart att dess användning väsentligt minskar artikelns försäljningsvärde. Om så är fallet kommer en bedömning av produktens nya försäljningsvärde att göras och detta kommer att meddelas kunden. Det är då upp till kunden om detta nya pris accepteras eller inte.
Om kunden vägrar bedömningen kan vi returnera varan till kunden. I detta sammanhang förbehåller sig vårt företag rätten att ta ut en avgift för att täcka kostnaderna i samband med. återvända.

Nya krav för webbutiker från 15 februari 

Från den 15 februari lanseras en ny europeisk plattform för konsumentklagomål som heter ODR. ODR står för online tvistlösning och adresserar såväl europeiska företag som konsumenter. ODR strävar efter att underlätta för företag och konsumenter att hantera gränsöverskridande klagomål.

Gäller endast köp av varor och tjänster inom EU.

För konsumenter innebär detta att varje konsument kan klaga direkt till det europeiska företaget.

För det europeiska företaget innebär detta att företaget måste ha en e-postadress med e-post och obligatorisk länk till klagomålssystemet ODR på deras webbplats / webbshop, vilket är den angivna länken till plattformen för tvistlösning online:  ec.europa.eu/consumers/odr

Om villkoren inte är uppfyllda kan de europeiska konsumentmyndigheterna utnyttja olika sanktioner mot den enskilda webbplatsen / webbshoppen.

Läs mer information från artikeln på Computerworld här på   http://www.computerworld.dk/art/235987/all-dan-webshops-shall-link-to-this-site-on-the-month

Källa: Computerworld