Vanliga frågor om golv och handelsvillkor.

På bambu-eco-golv.se vill vi verkligen göra det enkelt för våra kunder att handla hos oss.

Vi har därför samlat ett antal av de vanligaste frågorna inom golv och handelsvillkor :

Köp av varor

Vi rekommenderar att du innan du gör ett köp läser noggrant om handelsvillkoren här: https://bambu-eco-golv.se/servicevillkor

Är det möjligt att hämta din beställning på din adress?

Svar: Nej, eftersom varan generellt levereras direkt från vår leverantørs Woodpecker -lager i England till din leveransadress. Och bara några gånger sedan vi har köpt beställda varor i förväg kommer det att vara möjligt att hämta dina beställda varor på vår adress i Esbjerg.

Kan jag få ett spårnummer på min beställning?

Svar: Om din beställning skickas med ett spår- och spårningsnummer får du ett separat e-postmeddelande med detta när din beställning skickas.

Det fanns en faktura från Woodpecker i paketet när min beställning levererades?

Svar: Det är korrekt – vi skickar din faktura, som en PDF-fil, till din e-postadress när vi har fått din beställning, medan artikeln levereras direkt från vår leverantör Woodpecker i England till din leveransadress och du kommer att få faktura från Woodpecker ingår i paketet.

Ger du en prisgaranti på dina varor?

Svar: Vi har de bästa priserna på marknaden, men tyvärr kan vi inte erbjuda en 100% prisgaranti, men naturligtvis håller vi alltid ett öga på våra priser och justerar dem kontinuerligt för att vara konkurrenskraftiga.

Installerar du också golv?

Svar: Nej, vi installerar inga installationer, men vi uppmuntrar våra kunder att installera de köpta golven med våra installationsinstruktioner. Du hittar dem genom att installation och behandling är det bäst att använda professionella golvföretag.

Upplever jag ett fel när jag försöker köpa något på din webbplats?

Svar: Försök alltid försöka igen från en annan webbläsare (Google Chrome, Mozilla Firefox, etc.). Tänk också på att vissa arbetsplatser kan ha blockerat vissa objekt, vilket ibland kan förhindra att ett köp slutförs. Om du konsekvent upplever fel rekommenderar vi att du försöker igen från en annan dator. Naturligtvis är du också mycket välkommen att kontakta vår kundtjänst genom att maila oss för att höra om det finns några akuta problem med vår webbplats.

Kan jag som privatperson köpa varor på fakturan?

Svar:  Jag ger alltid ut fakturor (förutom när du köper direkt via vår onlinebutik eftersom du får e-postbekräftelse med fakturabeskrivning för de köpta varorna) för vissa kunder eftersom vissa kunder föredrar att betala via banköverföring och för alla beställda varor Vi måste få förskottsbetalning från kunder eftersom vår leverantör alltid kräver 100% förskottsbetalning för hela beställningen, därför är vi också skyldiga att göra samma sak för att få bambuprodukter levererade till våra kunder utan dröjsmål.

Leverans och mottagande av varor

Hur snabbt skickar du min beställning?

Svar: Vi beställer att leverera varor direkt från vår leverantörs lager i England efter att vi har fått förskottsbetalning från kunden. Den allmänna leveranstiden för våra varor är 5-15 arbetsdagar eftersom alla varor skickas från England först efter att vår tillverkare Woodpecker mottog dina orderpengar från oss. Alla artiklar som visas på byg-ecohome.dk finns i tillverkarens lager i England redo för leverans till kunden, och sålda artiklar i allmänhet visas därför inte.

Hur kontrollerar jag att försändelsen inte är skadad?

Svar: Eftersom alla varor skickas direkt från vårt tillverkarlager i England, så är kunden ansvarig för att kontrollera om leveransen är skadad eller om det finns fuktinnehåll, färgskillnader osv. Därför måste kunden se till att kontrollera paketen. Så det är förmodligen om du bara kontrollerar att de levererade paketen inte är skadade, öppnade eller fuktiga medan det naturligtvis bara är ditt ansvar och bestämning hur du får de kontrollerade paketen levererade.

En artikel som jag fick verkar ha skadats under transporten?

Svar:  Vid mottagande av golvet, kontrollera om mängden och produkten är i enlighet med den beställda och kontrollera om produkten har transporterats, om nödvändigt, informera omedelbart föraren. Om du ser att försändelsen har skadats väsentligt när den levererades till dig, måste du vägra kvittot och återställa truckföraren till försändelsen.

Om en del av varorna skadas kan kunden ta reda på vad han ska göra i Handelsvillkoren genom att klicka här  https://bambu-eco-golv.se/Terms  och läsa  avsnittet om: Om varor är skadade. Brev för att begära skadade varor ersätts.

Ibland upptäcks en skadad vara först när lastbilen körs igen, och i dessa fall är det viktigt att du omedelbart annonserar vår kundtjänst. Om du inte annonserar direkt kan du riskera att klagomålet avvisas.

Vilken garanti finns för golvkvalitet?

Svar: Vår tillverkare Woodpecker har uttalat garantin för hög kvalitet på alla deras bambusgolv enligt den europeiska kvalitetsstandarden CE-krage och garantilagar.

Är det möjligt att få en expressleverans  levererad?

Svar: Vi kan erbjuda speciella leveransmetoder, inklusive expressleverans, så att beställningen skickas från vår tillverkares externa lager i England så snart som möjligt och vanligtvis kommer att levereras inom 3-5 arbetsdagar. Observera att för expressleverans debiterar vi ytterligare belopp .

Lagringsregel vid mottagning
Kom ihåg att placera paketen i ett uppvärmt rum (ca 18-20 gr) med en relativ luftfuktighet på 45-65% där de måste lagras minst 1-2 dagar före installationen.

FAQ: Allt om bambusgolv

Är bambugolv lika hårt och hållbart som andra typer av golv?

Absolut, alla bambusgolv är hållbara och får därmed upp till 25 års garanti. Vanligtvis ofta pressad eller sedan pressad bambu g wolf är till och med lite svårare än ek, tall och andra träslag så golvet kommer att hålla mycket länge tid.  Dessutom har alla Woodpecker -bambugolv ett mycket tjockt toppskikt, vilket innebär att golvet om så önskas kan slipas flera gånger över tiden.

E r bambu ett miljövänligt val? Är bambuskogar avverkade för produktion av bambu golv?

Faktisk skärning av bambu är det viktigaste ekologiska argumentet som gör bambu så unikt. Varje år utvecklar moderplanten många nya bambustammar som växer upp till 20 fot på bara några månader. Därifrån tar det cirka fem år att få den nödvändiga hårdheten att använda i hållbara produkter. Därför kan man i en välskött, mogen bambuplantation skörda de 5 år gamla stjälkarna varje år och samtidigt hålla skogens storlek intakt.

Är pandabjörnen hotad av tillverkningen av bambugolv?

Inte alls. Det bör förstås att pandabjörnar (både den lilla pandaen och den gigantiska pandaen) lever i de bergiga områdena i centrala Kina, där de främst använder de nedre arter av bambu som den viktigaste matkällan. Således bor de långt borta från områdena där de jätte- bambusarter som Woodpecker används för att göra bambusgolv växer. Dessutom är de Woodpecker -bambusarter som inte ens erkänns som livsmedel av pandabjörnar. Så produktion av Woodpecker -bambugolv utgör absolut ingen fara för pandaen!

Vad är strandvävd bambugolv?

Strandvävd bambu är en speciell typ av bambugolv där rå bambusremsor komprimeras under högt tryck för att skapa ett golv med en hårdhet överlägsen tropiska träslag. Strandvävda bambusgolv har ett elegant slumpmönster som många kunder uppskattar. Vår tillverkare Woodpecker använder termen ”hög densitet” för sitt strandvävda bambugolv och erbjuder denna stil i de flesta av sina produktgrupper.

Vad är förkolnade bambugolv?

Charred bambu golv är termen för bambu golv gjorda av remsor som ångas för att få en ljusbrun färg.